MILD BOTCHI LIFE

仮想通貨XYMのハーベスト収益リアル日記※投資は余力の範囲でね

仮想通貨大幅下落と業界内解雇の連鎖・・・SYMBOL/XYMコア開発者の見解

金融市場の混乱により仮想通貨界隈も価格下落と精算の悪循環が続く中、6月15日にSYMBOLコア開発者の一人であるハチェット氏よりコメントがあったので引用します。

マネーゲーム的要素が強い銘柄やプロジェクトが目立つ中、SYMBOLは着々とエコシステム構築を進めていると解釈しました。”仮想通貨界隈は今後4年間が暗黒時代”というところに悲観的になる必要はなさそうですね。ただ楽観的になりすぎるのも危険ではあります。いくら優秀なプロジェクトでも仮想通貨全体が下げている場合は少なからず影響を受けます。来年からの動きに期待です。

 

DeepL翻訳での日本語変換です。

(翻訳)

私はこの場をお借りして、コミュニティと私たちのチームの暗黙の恐怖の両方に対処したいと思います。皆さんは、従来のテクノロジーと暗号通貨の両方で起きている大量解雇のニュースをご覧になったことと思います。改めて申し上げますが、私たちは大丈夫です。大丈夫どころか、もっと大丈夫です。

ギムレ、ジャガー、そして私が指揮を執ったときから、私たちはこの不況とクラッシュのために計画を立ててきました。私たちは他のプロジェクトよりも有利な立場にあり、今後数ヶ月のうちに、この市場を通じて会社(およびエコシステム)に追加資本を注入するような発表がいくつか行われることでしょう。私たちは、私たちのビジョンに従ってプロジェクトとエコシステムを構築するために、複数年分の資金を確保しています。弱気相場はユニコーンが生まれる時であり、私は来年、私たちが強気相場をリードすることを十分に意図しています。

これからの4年間は、この分野全体が暗黒の時代になるでしょう。まだ底を打ったわけではなく、リセッションの一歩手前でじりじりしているところです。結局のところ、すべての船長は嵐を切り抜ける方法を知っており、我々も例外ではないのです。

アルゴリズム安定コインやDeFi製品をもっと出せと圧力をかけてきた元「クジラ」たちよ、その成果を見よ。すべて崩壊しました。これが、私たちがダークアートに手を出さない理由です。

DeFiは有望だが、規制されていない金融商品を作るために他人に圧力をかけるのは愚かなことだ。自分でやらないなら(あるいはやり方を学ばないなら)、他人がやることを期待するな。

最後に、私たちの船を修理し続けましょう。後片付けが退屈なのは知っている。チーズのおろし金で角質を落とし、酢の風呂に入るのと同じようなものだと思う。でも、もうちょっとで、ロケットを組み立てられるようになるんです。

www.DeepL.com/Translator(無料版)で翻訳しました。

英語が得意な方は原文をどうぞ

(原文)

I wanted to take a quick moment to address both the community and some of our team’s unspoken fears. I am sure you have all seen the news about the mass layoffs happening across both traditional technology and cryptocurrency. I want to again reiterate: we are fine. We are more than fine.

Since the moment Gimre, Jaguar and I took the helm we have been planning for this recession/crash. We are better positioned than most projects, and you will begin to see some announcements in the next few months that will bring in additional capital injection into the company (and ecosystem) throughout this market. We have funding secured for multiple years to build out the project and ecosystem according to our vision. A bear market is when unicorns are made and I fully intend for us to be leading the bull run next year. 

The next four years will be dark times throughout the space. We have not hit the floor, and we are just teetering on the point of a recession. We are preparing for the worst case scenario: after all, every Captain knows how to weather a storm, and we are no exception. 

Also, I do want to get on my soapbox for a moment - to all the former “whales” who pressured us for an algorithmic stablecoin or for more DeFi products: behold the fruits of your labor - USDD, TERRA, Celsius, 3AC. All imploded. This is why we don’t dabble in the dark arts.

DeFi has a lot of promise, but pressuring others to build unregulated financial instruments is stupid. If you wouldn’t do it yourself (or learn how to), don’t expect others to do it. 

In closing: keep repairing our ship. I know the cleanup work is boring. I know it’s the equivalent of exfoliating with a cheese grater and bathing in vinegar, but guess what? We’re almost done, and  then we get to build our rocket ship.